Kiemelkedő teljesítményű iskolák

 

Az Oktatási Hivatal honlapján elérhetővé vált a 2016-2017-es Országos kompetenciamérés adatai alapján legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák listája.  

https://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/kiemelkedo_teljesitmenyu_iskolak

 

Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan köznevelési intézmények, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján várható volna.

Ezek azok az intézmények, amelyek az intézményben folyó pedagógiai munkájukkal eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét.

Az országos átlagnál jobban teljesítő intézmények esetében ugyanez azt jelenti, hogy kiválóan építenek diákjaik biztos családi hátterére, és eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket.

GRATULÁLUNK azon tagintézményeinknek ahol az intézmény fejlesztőhatása alapján mérhetővé és kimutathatóvá vált a pedagógiai hozzáadott érték.

 


Családi háttérindex (CSH) alapján matematika kompetencia területen mérhető fejlesztőhatás:

Név

OM azonosító

Feladat-ellátási hely azonosítója

Irányító-szám

Település

Cím (utca, házszám)

Képzési forma

Az elmúlt 5 évben hányszor teljesítette a feltételt

Családiháttér-index (CSHI)

CSHI megbízhatósági tartomány

Miskolci SZC Berzeviczy Gergely Szakgimnáziuma

203060

2

3525

Miskolc

Hősök tere 1

szakgimnázium

4

0,184

(0,08, 0,30)

Miskolci SZC Diósgyőr-Vasgyári Szakképző Iskolája és Kollégiuma

203060

5

3533

Miskolc

Téglagyár utca 2

szakgimnázium

1

-1,114

(-1,52, -0,83)

Miskolci SZC Diósgyőr-Vasgyári Szakképző Iskolája és Kollégiuma

203060

5

3533

Miskolc

Téglagyár utca 2

szakközépiskola

1

-1,492

(-1,79, -1,15)

Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma

203060

15

3525

Miskolc

Palóczy utca 3

szakgimnázium

2

-0,077

(-0,29, 0,07)

 

Családi háttérindex (CSH) alapján szövegértés kompetencia területen mérhető fejlesztőhatás:

Név

OM

azonosító

Feladat-ellátási hely azonosítója

Irányító-szám

Település

Cím (utca, házszám)

Képzési forma

Az elmúlt 5 évben hányszor teljesítette a feltételt

Családiháttér-index (CSHI)

CSHI megbízhatósági tartomány

Miskolci SZC Berzeviczy Gergely Szakgimnáziuma

203060

2

3525

Miskolc

Hősök tere 1

szakgimnázium

4

0,184

(0,08, 0,30)

Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma

203060

15

3525

Miskolc

Palóczy utca 3

szakgimnázium

2

-0,077

(-0,29, 0,07)

Miskolci SZC Szentpáli István Kereskedelmi és Vendéglátó Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

203060

19

3532

Miskolc

Herman Ottó utca 2

szakgimnázium

2

-0,380

(-0,71, -0,06)


Gratulálunk azon Tagintézményeinknek amelyek már több alkalommal is bizonyították  - az eredmények alapján -  a tagintézmény fejlesztő hatását.

Külön gratulálunk a Miskolci SZC Diósgyőr-Vasgyári Szakképző Iskolája és Kollégiuma tagintézményünknek, hogy első alkalommal bekerült a kiemelkedően teljesítő intézmények körébe.

Ebben a tagintézményükben különösen sok szociális hátránnyal érkező tanuló felkészítése folyik, így ezzel az eredménnyel visszajelzést kaptak munkájukról.

Erős összefüggés mutatható ki a tanulók előzetes tudása, azaz a korábbi mérési eredményei és a várható teljesítménye között. A korábbi mérési eredményekből megbecsülhető a tanulók későbbi teljesítménye.

Az országos kompetenciamérés  adatai alapján azonosíthatók azok az iskolák is, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása.

A fenti jellemzők alapján a következő tagintézményeink kerültek ebbe a csoportba!

Gratulálunk a Tagintézményeinknek és az ott dolgozó pedagógusoknak a lelkiismeretek munkájukért!


Matematika kompetencia területen mérhető fejlesztő hatás eredményei.

Név

OM azonosító

Feladat-

ellátási

hely

azonosítója

Irányító-szám

Település

Cím (utca, házszám)

Képzési forma

Az elmúlt 5 évben hányszor teljesítette a feltételt

Családiháttér-index (CSHI)

CSHI megbízhatósági tartomány

Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma

203060

15

3525

Miskolc

Palóczy utca 3

szakgimnázium

1

-0,077

(-0,29, 0,07)

 

Szövegértés kompetencia területen mérhető fejlesztő hatás eredményei

Név

OM azonosító

Feladat-

ellátási

hely

azonosítója

Irányító-szám

Település

Cím (utca, házszám)

Képzési forma

Az elmúlt 5 évben hányszor teljesítette a feltételt

Családiháttér-index (CSHI)

CSHI megbízhatósági tartomány

Miskolci SZC Berzeviczy Gergely Szakgimnáziuma

203060

2

3525

Miskolc

Hősök tere 1

szakgimnázium

2

0,184

(0,08, 0,30)

Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Szakgimnáziuma

203060

15

3525

Miskolc

Palóczy utca 3

szakgimnázium

2

-0,077

(-0,29, 0,07)